BPG maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding te accepteren of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. 
Meer informatie

Service en gemak voor onze klanten staan voorop

Eén adres waar je alles kunt vinden om je project goed te kunnen doen, dat is wat de huidige vakman zoekt. Een wens waar BPG graag in wil voorzien. Met sinds kort een belangrijke aanvulling op het assortiment: de verhuur van machines en gereedschap.


De markt verandert en dus verander je als bedrijf continu mee. De behoefte aan verhuur is groot, je wilt en kunt als vakman niet alle machines en gereedschap aanschaffen. Het is vaak te duur of de investering niet waard omdat er maar sporadisch gebruik van gemaakt wordt. En je wilt toch professioneel gereedschap om je werk goed te kunnen doen. Ed Golsteijn van BPG zag een kans en ging op zoek naar mogelijkheden. ‘We hebben dit specialisme niet zelf in huis en vonden in Boels een partner met alle kennis en expertise. We besloten dan ook samen een pilot te doen in vier vestigingen verspreid door het land. Na 4 maanden hebben we de ervaringen geïnventariseerd en die bleken op alle fronten positief te zijn.’ Mark van de Wal van BPG van de Wal in Oirschot deed mee aan deze pilot en heeft nu anderhalf jaar een selectie in de winkel staan. ‘Gemak en service voor de klant staan voorop. Het is goed materieel wat hier staat en dat vinden onze klanten echt een plus. Nu kunnen ze voor hun klus op één adres alles halen en dat vinden ze wel prettig. Vaste klanten die hier op rekening bestellen, hoeven ook geen borg te betalen. We registeren het gekozen materieel in het systeem en de klant kan het zo meenemen. Dit past binnen de relatie die we hebben met onze klanten, het is een kwestie van vertrouwen en gunnen. En zelf hebben we er geen omkijken naar. Boels denkt heel goed mee in wat onze klantenkring belangrijk vindt, daar wordt het assortiment op aangepast. Als we iets willen bijplaatsen of juist weghalen omdat het niet verhuurd wordt, is dat zo geregeld. Maar ik moet zeggen, deze verhuurartikelen passen bij ons. Wat hier nu staat blijkt een goede match te zijn met ons klantprofiel. Ze maken dankbaar gebruik van deze verhuurservice.’ Een van deze klanten is Jochem. Hij runt een camping in Veldhoven en Oirschot en gaat al jaren voor al zijn grote en kleine klussen naar BPG van de Wal. ‘Dit is goed geregeld, het is prima materiaal. En zo hoef ik het zelf niet aan te schaffen.’ Een tevreden klant dus.



Cementepietje

BPG Wijnen in Maasbree loopt al wat jaren mee in de verhuurbranche. Rob Wijnen vertelt: ‘We hebben altijd zelfstandig verhuur gedaan en zijn nu overgestapt naar Boels. Het onderhoud van de machines en het bijhouden van je assortiment, er ging veel tijd en mankracht in zitten. Ik heb nu een uitgebreider aanbod staan en kan de klant het nieuwste van het nieuwste meegeven. Het is een mooi assortiment en het wordt keurig bijgehouden. Van de aanhangwagens die we verhuren wordt dankbaar gebruik gemaakt. We worden hier in de regio nog altijd ‘Cementepietje’ genoemd. Wanneer onze klanten een kleine hoeveelheid kant en klare specie nodig hebben, bijvoorbeeld bij de renovatie van een badkamer, is die aanhangwagen ideaal. We laden deze vol bij onze cementmortelcentrale en onze klanten hebben het gemak van een kant en klaar product bij hun werk. En dat houdt de snelheid erin, iets wat toch wel belangrijk is in deze tijd. We liften op de kennis en ervaring van Boels mee en dat is prettig. Ze denken ook echt mee en zijn flexibel. Doordat we het niet meer geheel zelf doen, lopen we inkomsten mis. Maar we kunnen nu bij onze verhuur een hogere standaard bieden. Die service voor onze klant, daar doen we het voor.’

Totaaloplossing

Jeroen Lauwers van Boels DIY Rental is tevreden over de samenwerking met BPG. ‘We zijn samen begonnen met een pilot bij 4 BPG-vestigingen om te bepalen welke machines binnen dit segment het best worden verhuur.d We hebben bij de start van de test het assortiment zo groot mogelijk opgezet. Na 1 jaar hebben we de nodige aanpassingen gedaan zodat we nu kunnen besluiten dat het verhuurassortiment bij een BPG-vestiging 98% van de klantbehoefte invult. Wanneer er dan een machine gevraagd wordt die niet in de vestiging aanwezig is, de overige 2%, dan wordt deze klant naar het dichtstbijzijnde Boels filiaal doorverwezen. Hiervoor is lokaal ook steeds een samenwerking opgezet om de klantbehoefte voor 100% te kunnen invullen. Het is goed samenwerken als beide partijen denken in oplossingen en hier is BPG wel een absoluut voorbeeld van. Door het positieve resultaat hebben beide partijen dan ook besloten de verhuurservice binnen BPG verder uit te rollen. De klant een totaaloplossing bieden voor zijn project, dat is wat telt en dat is wat beide bedrijven hoog in het vaandel voeren: Customer First!’


Bel mij